בכדי לתכנן ולפתח מוצרים לענף הרפואה חשוב מאד למצוא מענה ופתרון הנדסי ומכאני מתאים, לבנות ולייצר מודל ממוחשב עבורם, לשכלל ולשפר את ביצועי המוצר על ידי סימולציות הנדסיות עד לרגע שבו מגיעים למוצר מתאים לייצור סדרתי. במסגרת זו, זריחה מדיקל, מלווה ומייעצת ללקוח אודות בדיקת ההיתכנות הכוללת של המוצר, אפשרויות הייצור והכדאיות. לאחר ששלב ההיתכנות מסתיים, מהנדסי החברה מלווים את הלקוח במעבר בין שלב הפיתוח לייצור הסדרתי ומעניקים סיוע הנדסי רחב.

אחד השלבים המשמעותיים בפיתוח מוצר, הוא שלב ייצור הדגמים. ייצור דגמים, נועד בכדי להמחיש רעיון, ובכדי לבחון את תועלתיות המוצר מבחינה כלכלית ומבחינה יישומית. מחלקת ייצור הדגמים בחברת זריחה מדיקל, מכירה בחשיבות של ייצור דגמים איכותיים ומדויקים, המתקרבים ברמת הגימור הגבוהה ביותר אל המוצר הסופי, בכדי לאפשר ללקוחותיה לבחון את המוצר במכלול באופן הנכון והמדויק ביותר. הודות לטכנולוגיות מתקדמות וחדישות, ניתן לבצע כיום תכנון, ייצור ופיתוח של מוצרים רפואיים המעניקים אבחנות רפואיות מדויקות שבאמצעותן ניתן אף לבצע ניתוחים בלתי פולשניים.

למעשה, ייצור דגמים הוא שלב מקדים לייצור תבנית המיועדת לייצור סדרתי. הבחירה לייצר דגמים, חוסכת מהלקוח את הצורך בביצוע השקעה כספית גבוהה בייצור התבנית, ומאפשרת לו לבצע שינויים כאשר יש צורך